دوره آموزشی

لینک ثبت نام کلاس آنلاین پاییزه دوستی با اهل بیت (ع)

خانه کودک آنلاین مشکوه


خلاصه :

ثبت نام کلاس آنلاین پاییزه دوستی بااهل بیت (ع)

 

به نام خدا⚘

(آشنایی کودکان با زندگی و سیره  اهل بیت ع همراه با بازی ، قصه و یادگیری شعر )

رسول خدا (ص) :
"أدَّبوا أولادَکم علی ثلاث خصالٍ، حبّّ نبیِّکم و حبِّ اهلِ ‌بیته و قرائةِ القرآنِ" 
فرزندان‌تان را با محبت من و محبت خاندان من و محبت قرآن تربیت وتادیب کنید.

در شرایط کنونی نیاز شدید به تربیت کودکان و نوجوانان بر محبت و دوستی اهل بیت (علیهم السلام) و آشنا سازی آنان با معصومان (علیهم السلام) است.
آشنایی و شناخت اهل بیت (علیهم السلام) آثار فراوان روحی و معنوی برای کودک دارد که از نظر تربیتی قابل توجه است.
معرفت اهل بیت (علیهم السلام) موجب پرورش روحیه ایثار، فداکاری، عزت نفس، کمک به محرومان و نظایر آن می شود که در هر شرایطی برای یک مسلمان لازم است. شناخت اهل بیت (علیهم السلام) عامل تشویق انسان به خداشناسی، عبادت، دعا و مناجات است در یک کلمه منشاء همه خوبیها و زیباییهاست.

زمانی که فرزندان با فضایل اهل‌بیت(علیهم السلام) آشنا می‌شوند علاوه بر این‌که شناخت عمیق‌تری از آنان پیدا می‌کنند محبت آنان نیز در قلب‌شان ریشه می‌دواند و رشد می‌کند و همین امر زمینه را برای پذیرش امامت آنان نیز فراهم می‌آورد. اثر تربیتی دیگری که می‌تواند داشته باشد الگو‌سازی است، وقتی مخاطب با افرادی آشنا می‌شود که بسیاری از صفات عالی انسانی در آنها جمع شده آن افراد را به عنوان الگوی زندگی خود انتخاب می‌کند و سعی می‌کند در زندگی نیز در حد توان مانند آن افراد زندگی کند. البته برای بیان فضایل اهل بیت می‌توان با توجه به سن و میزان پذیرش فرزندان، از قالب‌های شعر، قصه و حکایت استفاده نمود.

ضرورت دوستی خاندان رسالت عشق به اهل بیت علیهم السلام زمینه ساز عشق به خداوند است و دوست داشتن اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله مهر ورزیدن به ارزش های والای الهی می باشد.
رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی اولیاء الهی ممکن نیست .
عواطف پاک و اظهار عشق و علاقه نسبت به معصومین علیهم السلام و خاندان پاک پیامبر صلی الله علیه و آله عامل ثبات قدم در راه دین و دینداری است و عشق و محبت خالصانه به اهل بیت علیهم السلام انسان را در برابر گناه و فساد بیمه می کند.
سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی
عشق محمد بس است و آل محمد

 

 

شروع کلاس : یکشنبه ۲۳ آبان ماه

زمان کلاس : یکشنبه ها

ساعت کلاس: ۱۱:۰۰ تا ۱۱:۴۵

تعداد جلسات : ۸ جلسه 

هزینه : ۱۶۰۰۰۰تومان

 



برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران