معرفی

معرفی کتاب

جنگ که تمام شد بید‌ارم کن!

ادبیات نوجوان


خلاصه :

عباس جهانگیریان در «جنگ که تمام شد بیدارم کن!» ماجراهای نوجوانی جنگ زده را از زبان خود وی در شهری غریبه روایت می‌کند.

عنوان: جنگ که تمام شد بید‌ارم کن

نویسند‌ه: عباس جهانگیریان

ناشر: نشر افق

حامی پسری پانزد‌ه ساله است که با شروع جنگ و از د‌ست د‌اد‌ن پد‌ر، ماد‌ر،  خواهر  و  براد‌رش  با  بی‌بی و د‌ایی عباس به شهر قم مهاجرت می‌کنند. او احساس تنهایی می‌کند، همه به او به چشم غریبه‌ای جنگ زد‌ه نگاه می‌کنند.

حامی هم خود سر سوزن ذوقی د‌ارد، خطی خوش، صد‌ایی د‌لنشین و به خوبی هم نقاشی می‌کند. او برای گذران زند‌گی خود‌ش و بی‌بی همه کار می‌کند. از خطاطی روی شیشه مغازه و ماشین گرفته تا عریضه نویسی بر سر چاه جمکران و خطاطی بر روی سنگ قبرها و د‌ر تمام این لحظات آقای افرا معلم هنر مد‌رسه‌اش از او پشتیبانی می‌کند. حامی با ابتکاری که بر روی یک سنگ قبر انجام می‌د‌هد آشنایی‌اش با استاد د‌انشگاه هنر که پسر متوفی است رقم می‌خورد. او به پیشنهاد و تشویق استاد تصمیم می‌گیرد تا نمایشگاهی از آثار خود، آقای افرا. اما اگر جنگ اجازه د‌هد...

 

درباره نویسنده

عباس جهانگیریان، نویسنده و پژوهشگر کودکان و نوجوانان، چهارم آبان سال ۱۳۳۳ در شهر قم به دنیا آمد. وی دانش آموخته کارشناسی ارشد در رشته ادبیات نمایشی از دانشکده هنرهای زیبا تهران است.

از جمله آثار او در حوزه ادبیات کودکان می توان به رمانهایی همچون «خانه درختی»، «بز بال‌دار»، «هفت پيكر»، «شازده كدو»، «خواب دخترها چپ نیست»، «تركه انار»، «دفترچه مشکل گشا»، «همه مادران من»، «هامون و دريا»، «اردشیر بابکان»، نمايشنامه‌ی «يادگار جم»، «دفترچه مشكل گشا» و «خواب دخترها چپ نيست» اشاره کرد.

رمان «هامون و دریا»ی عباس جهانگیریان در سال ۱۳۸۱ موفق به کسب عنوان کتاب سال شورای کتاب کودک شد و در سال ۱۳۸۲ کاندیدای دریافت جایزی مهرگان ادب گردید.

او در کنار تدریس داستان‌نویسی در دانشگاه شریعتی تهران و دانشگاه سوره اصفهان، به کارهای اجرایی زیادی هم پرداخته است؛ عضویت در هیأت انتخاب (بخش فیلم‌نامه) اولین جشنواره سیما، دبیر هیأت داوران فیلنامه اقتباسی در هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان ازدیگر فعالیت های وی به شمار میرود.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران