مقالات

بلند شو قهرمان، برای رویاهات تلاش کن!


خلاصه :

یک آدم موفق برای زندگیش و آینده‌ش رویاهایی داره که می‌دونه رسیدن به این رویاها سختی‌های خودش رو داره باید براشون تلاش کنه.

یک آدم موفق برای زندگیش و آینده‌ش رویاهایی داره که می‌دونه رسیدن به این رویاها سختی‌های خودش رو داره باید براشون تلاش کنه. اصلا همین سخت کوشی های مسیر رسیدن به رویاهاست که دست یافتن به اون ها رو شیرین‌تر می‌کنه. برای اینکه رویاهامون رو به واقعیت تبدیل کنیم باید شش رفتار رو در خودمون پرورش بدیم:

سخت کوش باشین:

هیچ موفقیتی یک شبه به وجود نمیاد. این موضوع رو فراموش کنین. ممکنه شنیده باشین برنامه نویسی در یک مدت کوتاه برنامه ی موفقی رو نوشته و یک دفعه به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده. اما این تمام داستان نیست. در پشت این پیروزی قدم های کوچیک و بزرگی بوده که ازشون صحبت نشده، تلاش‌های شبانه روزی اون برنامه‌نویس، درس خوندن‌ها و تحقیق کردن‌ها و حتی بارها شکست خوردن هاش رو نشنیدیم. تمام این اتفاقات قدم‌های مهمی بودن که بدون اونها هیچ موفقیتی به دست نمی‌اومد. پس یادمون باشه موفقیت یک شبه معمولا نتیجه‌ی کارهایی طی سال‌های طولانی بوده که فقط یکباره جوابشون رو گرفته.

 

 

 

 

 

در مورد هدف هاتون با کسی صحبت نکنین:

ممکنه خیلی دوست داشته باشین از اهداف و رویاهاتون برای دوستان، اعضای خانواده‌تون صحبت کنین و قطعا اونها هم با حرف‌های محبت آمیزشون شمارو تشویق و حمایت کردن و شما پر از حس خوب شدین. اما علم روانشناسی معتقده با اینکار ذهن شما فکر میکنه به هدفش رسیده و درواقع حس رضایت “دست یافتن به هدف” رو تجربه می کنه و این باعث میشه از اون به بعد انگیزه ی کمتری برای سخت کوشی و تلاش در مسیر داشته باشین.

 

 

 

 

 

مسئولیت رسیدن به رویاهاتون رو بپذیرین:

یکی از جملاتی که باید همیشه بهش معتقد بود این هست که هر آدمی تنها قهرمان زندگی خودشه. اگر قرار باشه کسی شمارو به اهدافتون برسونه، اون آدم خودتون هستین. اگر شکست خوردین نمی تونین کسی رو مقصر بدونین و بهتره بپذیرین کوتاهی از خودتون بوده و از اشتباهتون درس بگیرین، دست به زانوهاتون بذارین و دوباره بلند شین. رسیدن به رویاها سخت هست ولی غیر ممکن نیست.

 

 

 

 

 

 

ثابت نمونید حتی اگر به هدفمون رسیدید:

یک نویسنده رو در نظر بگیرین. این نویسنده با تلاش خیلی زیاد کتاب اولش رو با موفقیت به فروش رسونده و با تلاش کمتر میتونه کتاب دومش رو تا حد قابل قبولی بفروشه و به موفقیتی نسبی برسه. اما اگر برای خودش هدف جدیدی تعیین کنه و اونقدر تلاش کنه که حتی کتاب دومش رو خیلی بیشتر از قبلی بفروشه انگیزه و امید بیشتر و در نتیجه پیروزی بیشتری رو به خودش هدیه داده.  پس بعد از فتح یک قله دست از کار نکشین، قله های جدیدی انتخاب کنین.

 

 

 

 

 

هدفی رو انتخاب کنید که بهش علاقه دارید:

یک بار بشینین با خودتون خلوت کنین، یک کاغذ بردارین و از علاقه هاتون بنویسین. چشماتون رو ببندین و خودتون رو در جایگاهی که به عنوان هدف تعیین کردین ببینین. از چیزی که میبینین غرق لذت و شادی میشین؟ چون این مهم ترین عامله که بهمون انگیزه میده تا تهش بریم. یادتون باشه اگر هدفی رو دوست نداشته باشین نمیتونین صد در صد توانتون رو در مسیر رسیدن بهش خرج کنین نذارین عوامل مختلفی مثل پول یا حرف بقیه براتون رویا سازی کنه و حتی باعث شکست بعد از پیروزی بشه. عاشق هدفتون باشین، اینطوری با علاقه تلاش می کنین و تسلیم نمی شین.

 

 

 

 

 

از مسیر لذت ببرین:

رسیدن به اهداف حس فوق العاده ای هست اما قرار نیست تمام زندگیتون حول اون بچرخه. ممکنه گاهی برای رسیدن به یک هدف سال های زیادی رو صرف کنین. اگر از مسیر رسیدن به اون رویا لذت نبرده باشین بعد از رسیدن به  هدف متوجه میشین خیلی از سالهای زیبای زندگیتون رو بدون اینکه حسشون کنین از دست دادین. زندگی لحظه ای که به هدف میرسین نیست.مسیری هست که طی می کنین و تنها راه رسیدن، لذت بردن از این مسیر هست. با این تفکر از اشتباهات درس می گیرین از سراشیبی ها نمی ترسین بلکه میدونین هر سراشیبی فرصتیه که دوباره سربالایی رسیدن به رویاهاتون رو پیدا کنین.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران