رویدادهای مدرسه

سفره ایرانی


خلاصه :

سفره ایرانی و  غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی

 

غذاهای اصیل تهران 
💫غذاهای محلی هر شهر و استانی، ممکن است در مکان هایی دیگر پخته و استفاده شوند و حتی دست مایه تغییر شده باشند. اما باید این نکته را به خاطر سپرد هر غذایی شناسنامه📜 و اصالتی برای خودش دارد که همیشه با آن باقی می ماند.
💫 هر شهر و استانی برای خودش نشانه هایی دارد که به نحوی شناسنامه آن شهر محسوب می شوند. از صنایع دستی گرفته تا مکان های گردشگری🚌 و غذاهای محلی، همه و همه نمادی از یک شهر و استان محسوب می شوند که اتفاقا مردمان آن منطقه تعصب خاصی نسبت به آنها دارند.


💫البته گاهی به دلیل سیر و سفرهایی🚙🏎 که همیشه باب بوده، این تحفه ها دست به دست چرخیده و به شهرهای دیگر قرض داده شده اند. برای مثال غذاهای محلی هر شهر و استانی، ممکن است در مکان هایی دیگر پخته و استفاده شوند و حتی دست مایه تغییر شده باشند. اما باید این نکته را به خاطر سپرد هر غذایی شناسنامه🗒 و اصالتی برای خودش دارد که همیشه با آن باقی می ماند.
 

💫امروز با غذایی محلی از استان تهران🌇 ما را همراهی کنید


🐥سر گنجشکی🐣
مواد اولیه
گوشت چرخ کرده 🥩250 گرم
پیاز 🍈دوعدد متوسط
سیب زمینی🥔 2 عدد متوسط
مرزه و ترخون یک قاشق غذا خوری🥄 پر
رب گوجه فرنگی🍅 یک الی دو قاشق غذا خوری
نمک و فلفل زردچوبه 🌯به مقدار لازم
روغن🥃 به مقدار لازم

🥣طرز تهیه:
1⃣یک عدد پیاز را نگینی خرد کرده سپس با مقداری روغن سرخ میکنیم. 
بعد از سرخ شدن یک قاشق چای خوری زردچوبه و دو قاشق رب گوجه فرنگی 🍅را تفت داده و سه الی چهار لیوان آب 🍶اضافه کرده می‌گذاریم بجوش بیاد.

2⃣سپس گوشت چرخ شده 🥓را با یک عدد پیاز متوسط با رنده درشت رنده کرده و با نمک و یک قاشق غذا خوری🥄 از مرزه و ترخون خشک 🍾و یک قاشق چای خوری زردچوبه و نمک و فلفل خوب ورز میدیم.

3⃣ این مواد را بدون مرزه و ترخون هم میشه تهیه کرد. به این صورت که مرزه و ترخون حذف میشه و فقط با یک عدد پیاز متوسط با نمک و فلفل 🍾خوب وزر میدیم و بقیه مراحل را انجام میدیم. 

4⃣ از مواد گوشتی 🥓به اندازه یک فندق درشت برداشته در دست گرد کرده و در سس پیاز داغ و رب گوجه🍅 میندازیم.

5⃣ وقتی تمام کوفته ریزه‌ها که همان سرگنجشکی‌ها است به اتمام رسید سیب زمینی‌ها🥔 را پوست گرفته و به اندازه یک بند انگشت مربع خرد کرده و به سر گنجشکی‌ها اضافه میکنیم و میگذاریم تا سیب زمینی‌ها 🥔پخته شوند.

6⃣بعد از پخت سیب زمینی🥔 سر گنجشکی خوشمزه 😋را در ظرف مورد علاقه ریخته و با نان تازه وسبزی خوردن 🥙یا پیازچه نوش جان کنید.

7⃣ از مقداری آبلیمو تازه یا پرک‌های داخل لیمو عمانی در آخر پخت سر گنجشکی میتوان اضافه کرد.😊

🗓آخر هفته اتون خوشمزه😋 خوشمزه😋 

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران