آموزش

چند راهکار ساده برای جلوگیری از فراموشی

اگر با توجه به مطالعه ؛ باز هم فراموشی دارید این مطلب را با دقت بخوانید

کنکوری ها با دقت بخوانند.


خلاصه :

عجله در یادگیری میزان فراموشی را بیشتر خواهد کرد.

✅اگر با توجه به مطالعه بازهم فراموشی دارید این مطلب را با دقت بخوانید ✅

🔹عجله در یادگیری میزان فراموشی را بیش تر خواهد کرد
یکی از ویژگی های مغز وذهن،حافظه ی بلند مدت است.برخی از دانش آموزان کتاب درسی یا جزوه دبیر را می خوانند وهمین که مطالب را آموختند به سراغ تست می روند وپس از آن که توانستند چند تست را به درستی پاسخ دهند تصور می کنند آن را به خوبی یاد گرفتند؛اما پس از چند روز در آزمون درصد کمی از این درس می گیرند.فهمیدن صرف،برای آزمون و کسب درصد خوب کافی نیست .
🔹هر چه در خواندن وحل تمرین عجله کنید به همان اندازه میزان فراموشی مطالب بیش تر خواهد شد.حافظه کوتاه مدت در آزمون کارایی ندارد .بهتر است از حافظه بلند مدت خود بهره ببرید.
🔹انتقال مطالب خوانده شده به حافظه بلند مدت کمی دشوار است اما
 نتیجه اش بهتر است.
📎📎هر چه عمیق تر وبا حوصله درس بخوانید وپس از مطالعه ،تمرین حل کنید وتلاش کنید ،به همان اندازه مطالب در ذهنتان عمیق تر خواهد شد وماندگاری بیش تر ی خواهد داشت.
📃📃بعد از مطالعه دقیق وعمیق می توانید با حل چند تمرین تشریحی یا تستی به میزان تسلط واشکالات خود پی ببرید ونسبت به نیازتان برای دومین بار یا سومین بار اقدام به مطالعه وحل تمرین کنید. 
🔹به هر حال روش خودتان را پیدا کنید وهیچ گاه به یک بار مطالعه وحل چند تمرین یا تست اکتفا نکنید .اگر بتوانید مطالب را به حافظه بلند مدت انتقال دهید در آزمون ها عملکرد بهتری خواهید داشت ونگران فراموش کردن مطالب نخواهید بود.

🎓موفقیت در کنکور حق شماست

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران