کنکوری های مشکوه با دقت بخوانند...

تغذیه نوروزی از جنس کنکوری ها چگونه باید باشد ؟

مجتمع آموزشی مشکوه ، نوروز ۱۳۹۸


۰۱ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۹:۰۱:۱۰
۳۷
۰

تغذیه صحیح در دوران کنکور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

📝 تغذیه نوروزی از جنس کنکوری ها چگونه باید باشد ؟

سال کنکور دوره ی بسیار حساس و مهمی است. در این دوره دانش آموزان بیشتر از هر زمان دیگری درس می خوانند بنابراین به انرژی کافی نیاز دارند. در این دوره ی حساس عملکرد سیستم مغزی و تقویت حافظه از یک طرف و کاهش اضطراب از طرف دیگر اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

☑️یکی از مهم ترین رفتار تغذیه ای که در این دوره باید داشته باشید، خوردن صبحانه ی کامل است سعی کنید در صبحانه ی خود بیشتر از غلات و کربوهیدرات های پیچیده مثل نان استفاده کنید که موجب آزادی تدریجی قند شده و کارایی سیستم حافظه را بهتر می کند. همچنین استفاده از مواد پروتئنی مثل شیر و پنیر هم می تواند مفید باشد . ( دقت کنید که پنیر را بهتر است با گردو مصرف کنید در مورد شیر هم اگر خوردن شیر باعث ایجاد حالت تهوع در شما می شود، از مصرف آن خودداری کنید).

☑️مغزها و آبمیوه ها هم از موادی هستند که استفاده ی آن ها در همه ی اوقات می تواند باعث بهبود یادگیریتان شود . ترکیب کنجد و عسل هم می تواند میان وعده ی مناسبی بین زمان های مطالعتان باشد.

☑️در هنگام ناهار و شام هم سعی کنید غذاهایی که دوست دارید و روحیه ی تان را بهتر می کند ، بخورید منتها سعی کنید بیشتر غذاهایی را مصرف کنید که از نظر ارزش غذایی هم مقوی باشند و حدالامکان چربی کمتری داشته باشند( برای جلوگیری از خواب آلودگی هنگام مطالعه و چاقی).

☑️سعی کنید از پرخوری خودداری کنید زیاد خوردن ناهار و شام علاوه بر این که باعث سنگینی معده و خواب آلودگی هنگام مطالعه می شود، در دراز مدت چاقی و اضافه وزن را به همراه دارد.

☑️شکلات و شیرینی جات را هم به مقدار لازم ( نه زیاد) می توانید مصرف کنید.

☑️بدون تجویز پزشک ویا متخصص تغذیه، از مصرف هرگونه مکمل خودداری کنید.

☑️سعی کنید از قندهای ساده مانند قند ،شکر، مربا و…. کمتر استفاده کنید.(خرما می تواند جایگزین مناسبی برای آن ها باشد)

برچسب‌های این مطلب:

اخبار و رویدادها دانش‌آموزی



برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.