دوره آموزشی

لینک ثبت نام کلاس آنلاین پاییزه شاهنامه خوانی

خانه کودک آنلاین مشکوه


خلاصه :

ثبت نام کلاس آنلاین پاییزه شاهنامه خوانی

 

به نام خداوند جان و خرد
کزین برتر اندیشه برنگذرد

 
هدف از شاهنامه خوانی برای کودکان چیست ؟
شاهنامه خوانی *ابزار تربیتی* دارد. بافت داستانی شاهنامه فردوسی به گونه ای است که همه افراد، از کودکان تا بزرگسالان را به خود جذب می کند.

فضای شاهنامه فضای بزرگی، عزت، اخلاق و جوانمردی است. اگر شاهنامه وارد ذهن کودک یا بزرگسال شود، خود به خود می تواند به عنوان بازدارنده از خطا عمل کند. تکرار چنین داستانی از دوران کودکی می تواند مقام و منزلت انسانی و وارستگی را در انسان شکل دهد. ذهن کودک در حال رشد و شکل گیری است و اگر از همان ابتدا سعی کنیم قوانین و قواعد هنجار مانند پیمان بستن، دلاوری، راستی و درستی، خردورزی، مهر، خدمت و … در ذهن کنجکاو و کاوشگر کودک و نوجوان نقش ببندد، مسائل روانی و تربیتی کودک به سمت و سوی مثبتی سوق پیدا خواهد کرد. 

جذابیت نهفته در شاهنامه قدرت یادگیری کودک را افزایش می دهد. کودکان در خواندن آن با هم همراه می شوند و نکات آموزشی، اخلاقی، عرفانی و … که در آن وجود دارد را یاد می گیرند.

یکی از مهم‌ترین نکات اخلاقی که فردوسی درشاهنامه به آن پرداخته ،کنش و واکنش است. 

نگر تا چه کاری، همان بدروی
سخن هرچه گویی همان بشنوی

این شعر آموزش خوبی برای کودک است که بداند خطاها و نیکی‌های او بی جواب نخواهد ماند.


خواندن جملات فاخر، زیبا، آهنگین و دشوار شاهنامه می‌تواند قدرت کلامی، خواندن متون و ادبیات کودک را تقویت کند. شاهنامه‌خوانی توأم با نمایش جاذبه بیشتری برای کودکان و نوجوانان دارد و این معلم است که داستان‌ها را در حد فهم کودکان و به صورت جذاب تعریف کند. این کارحتی قدرت یاد گیری و درک و فهم کودکان را افزایش می‌دهد.

 

شروع کلاس : سه شنبه ۱۶ آذر ماه

زمان کلاس : سه شنبه ها

ساعت کلاس : ۱۵:۰۰ تا ۱۵:۴۵

تعداد جلسات : ۴جلسه

هزینه : ۱۰۰۰۰۰ تومان

 



برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران