رویدادهای مدرسه
🥋شنبه های مهارتی 🥋
خلاصه :
امام صادق علیه السلام فرمود: همانا خداوند نسبت به شخص نسبت به فرزند خود محبت بسیار دارد رحمت و عنایت می کند.ای نور خداوند مبین در ظلمات/وی آن که توئی آل علی را جلوات/گفتم به دلم چه هدیه داری امشب
گفتا به گُل چهرۀ مهدی صلوات/اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم/نذر سلامتی و ظهور امام زمان (عج) صلوات
سلام به شنبه های مهارتی خوش آمدید😁😁😁😁😁😁
👈خامه شکلاتی 🫖🫖و چایی شیرین یه صبحونه خفن برای اجرای پروژهای خیلی خیلی خفن🍫🍫🍫🍫🍫🫖
👈پیش به سوی پروژه هویت ۲ و شناخت کسایل شخصی و انجام نمایش و حل کردن کوشانامه😁😁😁
🎭 نمایش کودکانه: «مسواک من، شانه من!»
موضوع: یادگیری وسایل شخصی و اینکه چرا نباید وسایل بهداشتی دیگران را استفاده کرد
شخصیتها:نیما نازی مامان (یا معلم/راوی)شانه (با بازی کودک در لباس شانه یا عروسک)مسواک (با بازی کودک یا عروسک)🎬 صحنه ۱: صبح در خانه(نیما خوابآلود از اتاقش بیرون میآید. نازی در حال شانه زدن موهایش است.)نازی (با شادی):صبح بخیر نیما! من موهامو با شانهم شونه کردم، حالا نوبت توئه!نیما:شونهم کجاست؟ پیداش نمیکنم! بده با شانه تو شونه کنم!نازی (متعجب):نه نیما! این شانه مال منه، فقط خودم باید ازش استفاده کنم!نیما (کمی ناراحت):اَه خب یه باره! فرقش چیه؟(شانه با صدای بچگانه حرف میزند.)شانه:سلام نیما! من شونه نازیام! اگه منو چند نفر استفاده کنن، میتونم میکروبها رو پخش کنم! هر کسی باید شونهی خودش رو داشته باشه!
نیما (متعجب):وای! شونه هم مگه حرف میزنه
🎬 صحنه ۲: هنگام مسواک زدن
(نیما دنبال مسواکش میگردد، نازی در حال مسواک زدن است.)نیما:بازم مسواکم نیست! نازی! یه بار با مسواک تو مسواک بزنم؟نازی (محکم):نه نیما! مسواک فقط برای یه نفره!
مسواک (با صدای لطیف و خندهدار):
درسته! من مسواک نازیام! اگه چند نفر از من استفاده کنن، دندونهاشون خراب میشن! مسواک باید فقط مال یه نفر باشه!
نیما:اوه! واقعاً باید مواظب باشم.
🎬 صحنه ۳: یادگیری و پایان
(مامان وارد میشود.)مامان:بچهها! هرکدوم از ما وسایل بهداشتی مخصوص خودمونو داریم: مسواک، شانه، لیوان، حوله... چون بدن هرکس فرق داره و با رعایت بهداشت، سالمتر میمونیم.
نیما (با لبخند):مامان! من دیگه فقط از وسایل خودم استفاده میکنم. میشه یه شانه و یه مسواک جدید برام بخری؟مامان:آفرین پسرم! همین کار درسته.
نازی:حالا بریم با هم مسواکهامونو بزنیم... البته هرکی با مسواک خودش!
🎉 پیام پایانی (با صدای راوی یا همه با هم)
همه با هم میخونن:
مسواک من، شانه من،
وسایل شخصیِ من،
فقط برای خود من😊😊😊😊😊
👈یه سیب زمینی آبپز با سُس قرمز میتونه حالمون کلی خوب کنه🥔🥔🥫🥫
👈پروژه هویت ۱ :آوا ورزی حرف* ن*
فلش کارت:گفت وگو با کودکان و نام بردن کلمات ن دار توسط آنها مچاله کردن کاغذ
باز ی نون تو کجاست ؟فلش کارت ی ا اش ی ا که اول آن ها ن دارد در فضا پخش است و کودکان با ید در فضا بگردند و آن را پیدا کنند .
اهداف :تقو یت مهارت ها ی زبان ی و گفتار ی
تشخیص و تما یز آواها ی مشابه،آمادگ ی برا ی سوادآموز ی،تقو ی ت سرعت عمل،تقو یت حافظه شنیدار ی
👈پیش به سوی خانم مجیدی و پروژه هوش و حافظه:بازی با اشکال هندسی و رنگ ها انجام دادیم تا دقت و تمرکز افرایش پبدا کنه.
سپس روی حافظه شنوایی کار کردیم و تمرین روی فراخنای حافظه انجام دادیم به همراه حل کردن پازل داخل کوشانامه😁😁😁
👈به وقت کلاس قرآن که شنیدنش از زبون خاله مینا یه جوری به دل میشینه که نگم براتون :سلام خداقوت *گزارش کلاس قرآن گروه یاس ۲۶ مهرماه*
مثل همیشه کلاسمون رو با گفت وگو شروع کردیم .بعد ازاون نوبت رسید به سلام دادن به امام زمان با خواندن شعر ای گل طاها سلام ، بعد از سلام بابچه ها کمی بازی کلاسی انجام دادیم مثل ما گلیم ، ما سنبلیم ، بعد از اون تمرین سوره فیل رو داشتیم وشنیدن داستان سوره فیل ، واز بچه ها خواستیم داستان سوره رو برای دوستانشون تعریف کنند ونقاشی سوره رو بکشند .
👈به وقت ورزش با خانم مجد نازنین برای تخلیه انرژی
فعالیت عصرخواندن داستان کتاب دختر ی با ذهن قدرتمندگفتگو راجع به نقاط قدرت و ضعف .هرکس کار ی که در آن خوب است را رو ی کاغذ نقاش ی کرده در ابتدا با کاسه دا ی ره م ی کشند و داخل دا ی ره آن را نقاش ی م ی کنند و دور آن را م ی برند و معلم کاموا را از آن عبور م ی دهد و مدال م ی شود .
اهداف :خودشناس ی ب ی شتر کودکان،دست ورز ی، پرورش خلاقیت، افزا ی ش تمرکز،پرورش حافظه
👈یه ناهار خوشمزه بزنیم به بدن که از تنمون بره بیرون همه هامونولی اول باید دعای سفره بخونیم أَللَّمَّ ارْزنا رِزْقاً حَلَالاً طَیِّباَ وَاسِعَاً، و اجْعَلْنا مِنَا، اَکَرَ. لِلَّهِ رَبِّ العالمین.ممنون مامان ممنون بابا غذای عالی بود😉
