رویدادهای مدرسه

نقش آفريني كودكان مشكوتي در قديمي ترين تئاتر مذهبي ايران

تئاتر خورشيد كاروان


خلاصه :

امسال فرصتي براي عزيزان مقطع دبستان مجتمع آموزشي مشكوه فراهم شد تا در تئاتر خورشيد كاروان نقش آفريني كنند 🌹

نقش آفرینی کودکان مشکوتی در قدیمی ترین تئاتر  مذهبی ایران


دانش آموزان مقطع دبستان مجتمع آموزشي مشکوه  در آستانه اربعین حسینی با اجرای بخشی از تئاتر عظیم خورشيد كاروان در کنار بازیگران مطرح سینما و تلوزیون کشور به سرور و سالار شهیدان کربلا ادای دین کردند.


به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشي مشکوه؛  نمایش خورشيد كاروان یکی از پر سابقه ترین نمایش های مذهبی در کشور به شمار می رود که اولین بار در سال ۱۳۷۱ و با کارگردانی حسین نورایی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به صحنه رفت و از آن زمان تا کنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ اجرا در تهران و شهرهای مختلف ایران و همچنین کشورهای هلند، انگلستان و امارات را پشت سر گذاشته است.


بر همین اساس دانش آموزان مقطع دبستان به مدت ١٠ روزبا حضور در برج میلاد تهران و ایفای نقش کودکان حسینی نقش آفرین مظلومیت امام حسین در آستان اربعین شدند.در این نمایش دانش آموزان مشکوتی با پوشیدن لباس های خردسالان بخشی از این نمایش عظیم را همراهی کردند.


از جمله مطرح ترین بازیگران این می توان به استاد جلیل فرجاد، کرامت رودساز، سیروس همتی، اسدالله بابایی و مهدی امینی اشاره کرد که به همراه تعدادی دیگر از هنرمندان و همچنین همسرایان، گروه بازیگران خورشید کاروان را تشکیل داده‌اند.


به عقیده کارشناسان نمایش ها اغلب ابزاری تعلیمی برای آموزش اصول و قواعد شهروندی، کمک به رشد اعتماد به نفس بچه ها و بالابردن توانایی آنها برای حل مشکلات به حساب می آید. شرکت در فعالیت تئاتری و ایفای نقش ضمن افزایش توان یادگیری کودکان که ضمن خواندن ،از بر نمودن دیالوگ ها و توجه به نکات اخلاقی و آموزشی موجود در متن نمایشنامه رخ می دهد ، موجب افزایش اعتماد به نفس و قدرت بیان خویشتن در کودکان کم رو و خجالتی و آماده نمودن آن ها برای ورود به اجتماع می گردد. 


مجتمع آموزشی مشکوه با بیش از دو دهه تجربه آموزشی موفق و صدها رتبه ممتاز در کنکور سراسری دارای سه مقطع تحصیلی و مدرن ترین مهدکودک اسلامی خاورمیانه است.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران