رویدادهای مدرسه

هر روز با هنرستان


خلاصه :

فواید هنر برای کودکان فراتر از یک سرگرمی ساده است؛هنر می تواند کودک را از همه ی جنبه های جسمی و روحی رشد دهد.مجموعه فعالیت هنری هنرمندان مشکوتی پیشکش نگاهتان...

کودکان عاشق هنر هستند. خواه کودکان با انگشتشان جایی را رنگی کنند، با گچ روی دیوار چیزی بنویسند یا اصلا در دفترشان نقاشی بکشند. هیچ چیزی کودکان را بیش‌تر از این خوشحال نمی‌کند که بتوانند اثر هنری از خودشان خلق کنند. فواید هنر برای کودکان فراتر از یک سرگرمی ساده است. مطالعات نشان می‌دهد فرآیند خلق یک اثر هنری به کودکان کمک می‌کنند تا تا تقریبا در همه زمینه‌ها رشد کنند. خانه کودک مشکوه از این مبحث مهم غافل نشده است و مثل همیشه لطفا در ذیل دیدن تصاویر این فعالیت های جذاب و مهم با ما همراه باشید تا اهداف و فواید آموزش هنر برای کودکان را با هم مرور کنیم.

فعالیت های هنری نوگلان مشکوتی در هفته جهان:

جهان را با دستان توانمند خود میسازیم

کارگاه ترکیبی رنگ جهان در ایستگاه رنگ،کشف، نقش

کلاژ بادکنکی کره جغرافیایی

 

 

فعالیت های هنری نوگلان مشکوتی در هفته دریا:

معماری آکواریوم خانه کودک توسط کودکان خلاق

فسیل های صدفی در ایستگاه رنگ نقش دریا

تصویرگری با ماسه

فعالیت های هنری کودکان در خانه کودک مشکوه در پنج کلاس با عناوین و اهداف مشخص با نام های "معماران" در روزهای شنبه، "رنگ،نقش" در روزهای یکشنبه، "رنگ،نقش،کشف" در روزهای دوشنبه، "کلاژ بامزه" در روزهای سه شنبه و "تصویرگران خلاق" در روزهای چهارشنبه برنامه ریزی شده است.

فعالیت های هنری نوگلان مشکوتی در هفته کودک:

کاردستی تاج روز کودک بر سر تاج سرهای خانه کودک

جلوه ای از رنگ و نقش در طراحی خودم

رنگ،نقش،کشف کودکی

 

فعالیت های هنری نوگلان مشکوتی در هفته ورزش:

راکت های دستساز معماران آینده ساز

توپ خالخالی من در ایستگاه رنگ،نقش

40 طرح خلاق در توپ 40 تکه ی تصویرگران

 

با این که هنر همیشه جنبه تفریح جانبی داشته، اما در حقیقت نقشی کلیدی در یادگیری و پیشرفت کودکان دارد. شاید تعجب کنید اگر بشنوید که مثلاً نقاشی کشیدن ساده کودکان باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در آن‌ها، پیشرفت مهارت‌های ظریف حرکتی، یادگیری خواندن و تقویت قدرت تحلیلشان و افزایش مهارت های اجتماعی آن ها می‌شود.

فعالیت های هنری نوگلان مشکوتی در هفته فرش:

بازی با کلاف پرماجرا

رنگ، نقش در لابه لای تار و پود فرش ها

نقش آفرینی هنرمندان مشکوتی در قالی 40 تکه

 

فعالیت های هنری نوگلان مشکوتی در هفته نذری:

پرچم نذری معماران مشکوتی

بفرمایید این هم نذری های ایستگاه رنگ،نقش

رنگ آمیزی خلاقانه بدنی در ایستگاه رنگ،کشف،نقش

وقتی تصویرگران خلاق صورتک های نمایش را درست کردند

 

هنر باعث ایجاد مهارت و بهبود عملکرد تحصیلی می‌شود انجام یک کار هنری می‌تواند به طور چشمگیری مهارت‌های حرکتی کودک را تقویت کرده و توانایی حل مسئله را در آن‌ها افزایش دهد. فعالیت‌هایی مانند بریدن و چسباندن تکه‌های کاغذ، نقاشی با انگشتان و نقاشی کردن روی کاغذ به افزایش هماهنگی اعضاب و عضلات و زبردستی کودک کمک کند، هنرهایی مانند ساختن یک دستبند یا گردنبند به وسیله نخ و مهره یا ساختن مجسمه با گل یا خمیر می‌تواند مهارت‌های بصری – فضایی او را تقویت کند.

فعالیت های هنری نوگلان مشکوتی در هفته کتاب:

کتاب های جیبی مشکوه در کلاس معماران

جرعه ای از کتاب نور در ایستگاه رنگ،نقش

 

فعالیت های هنری نوگلان مشکوتی در هفته پاییز:

پاییز در قاب تصویر هنرمندان

جلوه ای از رنگ و نقش بر روی برگ های پاییزی

رنگ،کشف،نقش پاییزی

 

کودکان می‌توانند از طریق فعالیت‌های هنری خلاقانه، نام رنگ‌ها و شکل‌ها را بیاموزند.آنها کشف می‌کنند که وقتی دو رنگ اصلی را با یکدیگر ترکیب می‌کنند چگونه یک رنگ ثانویه به دست می‌آید.دوستان مشکوتی ما هم در فعالیت های هدفمند خود مشاهده کرده اند که ابا بردن  کودکان به پارک یا طبیعت  فرصت نگاه دقیق به درختان ، لمس تنه، رنگ و شکل برگ‌های آنها را بررسی می کنند، سپس با داشتن فعالیتی مانند نقاشی و یا کلاژ درباره طبیعت و درختان ، موجب رشد مهارت‌های مشاهده‌ای کودک  می‌شود که برای فعالیت‌های علمی به آن نیاز دارند.

فعالیت های هنری نوگلان مشکوتی در هفته پوتین:

رنگ،نقش پوتینی

رنگ،کشف،نقش در قاب پوتینی

پوتین خوشمزه

 

فعالیت های هنری نوگلان مشکوتی در هفته قانون:

مشکوه خودرو

پازل قوانین راهنمایی و رانندگی در ایستگاه رنگ،کشف،نقش

قانون در دنیای خمیرهای رنگارنگ

 

انجام  فعالیت‌های هنری به مرور زمان باعث بهبود عملکرد تحصیلی بچه‌ها از جمله مهارت نوشتن، خواندن، ریاضی و علوم خواهد شد. در همین راستا کودکانی که بیشتر در فعالیت‌های  هنری شرکت دارند، احتمال موفقیت آن‌ها در مراحل تحصیلی  چهار برابر بیشتر از سایر کودکان است.

فعالیت های هنری نوگلان مشکوتی در هفته آداب و رسوم:

آداب و رسوم یلدا در ایستگاه معماران

آداب و رسوم نوروز در ایستگاه رنگ،نقش

آداب و رسوم کارت دعوت در ایستگاه رنگ،نقش،کشف

کلاژ بامزه

 

هنر امکان ابراز احساسات را فراهم می‌کند کودکان اغلب از هنر برای پردازش تجربه‌ها و ابراز احساسات پیچیده خود استفاده می‌کنند. هنر کودکان را با ورودی‌های حسی انتقادی آشنا می‌کند وبه آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند احساسات خود را به صورت چند بعدی بیان کنند. به این ترتیب حتی اگر واژه مناسبی برای ابراز احساسات نداشته باشند از طریق هنر می‌توانند آن را بیان کنند. حتی اگر هنرمند هم نباشند فقط بودن در کنار هنر می‌تواند به اندازه کافی ورودی‌های حسی برای آن‌ها فراهم می‌کند تا انگیزه لازم  برای بروز تخیل و کنجکاوی به وجود بیاید.

فعالیت های هنری نوگلان مشکوتی در هفته پرستار:

ساخت جعبه کمک های اولیه در ایستگاه معماران

پرستاران هنرمند با سرنگ های رنگی رنگی

پرستار مهمان کلاس رنگ،کشف،نقش

کارخانه ساخت ابزار پزشکی خمیری در مشکوه

هنر، خلاقیت و تفکر خلاق را تقویت می‌کند. دو مهارتی که به طور موثری در موفقیت بلند مدت حرفه‌ای نقش دارند. هنر کودکان را وادار می‌کند تا بتواند خارج از چارچوب‌های فکری هم فکر کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌های حل مسئله مختص به خودشان را به وجود بیاورند.کودکی که در معرض هنر و کارهای هنری قرار داشته باشد، توانایی ویژه‌ای برای فکر کردن به صورت خلاقانه دارد، کنجکاو و نوآور است و قادر به ایجاد مالکیت فکری (ویژگی کلیدی برای موفقیت فردی و اجتماعی) است.

فعالیت های هنری نوگلان مشکوتی در هفته روسری:

کارگاه نیم وجبی

طراحی پارچه با سرنگ لبویی

کارگاه شکلات با حجاب

 

فعالیت های هنری نوگلان مشکوتی در هفته تلاش:

تلاش دومینویی معماران آینده ساز

تلاش برای ساخت پازل نقاشی دیواری در ایستگاه رنگ،کشف،نقش

 

هنر می تواند منجر به افزایش اعتماد به نفس کودک شود. تصمیم گیری در مورد نوع هنری که کودک قصد دارد انجام دهد و مواد مورد استفاده در آن، از اولین فرصت‌های تصمیم گیری در زندگی است که کودک می‌تواند به صورت مستقل در مورد آن تصمیم گیری کند.کودکان با انتخاب گزینه‌های مورد پسند خود در مورد آنچه فکر می‌کنند یا احساس می‌کنند، می‌توانند در مورد خودشان و توانایی‌هایشان اعتماد به نفس پیدا کرده و یاد می‌گیرند چگونه راحت‌تر بتوانند احساسات خود را بیان کنند.

فعالیت های هنری نوگلان مشکوتی در هفته بازی:

عروسک کاغذی معماران مشکوتی

کلاژ بامزه

بازی فوتبال رنگ ها در ایستگاه تصویرگران خلاق

 

فعالیت های هنری نوگلان مشکوتی در هفته حضرت زهرا س:

نمایش لی لی حوضک فاطمی در کلاس معماران

جلوه ای از رنگ،نقش در چاپخانه فاطمی

رنگ آمیزی سجاده نور فاطمی

کلاژ بامزه با بروکلی

تصویرگری خلاق دسته جمعی

 

از منظر دیگر نیز می توان به این موضوع هم نگاه کرد و آن این است که از طریق هنر خلاق، کودکان می‌توانند تجربیاتی را که قادر به بیان آن نیستند، نشان دهند.آنها می‌توانند تصاویر عجیب و غریبی بکشند، و یا چیزهایی را که از نظر خودشان مهم هستند بزرگنمایی کنند. زمانی که ما برای خلاقیت کودکان ارزش قائل می‌شویم، به آنها کمک می کنیم تا حس کنند فرد ارزشمندی هستند، و درنتیجه اعتماد به نفس بالاتری بدست می‌آورند. و این فرایندی مهم در رشد عاطفی کودک خواهد بود.

فعالیت های هنری نوگلان مشکوتی در هفته آسمان:

موشک فضایی معماران مشکوتی

ابرهایی از جنس پنبه

رنگ،کشف،نقش در آسمان نمکی

کلاژ بامزه

تصویر آرزوهای من در بادکنک آرزوها

 

فعالیت های هنری نوگلان مشکوتی در هفته راهپیمایی:

دنیایی از عشق و محبت تقدیم به بهترین گل زندگی

نقاشی پرچم

پخت کیک و جشن پیروزی انقلاب

خلق گل لاله در قاب تصویرگران خلاق

 

هنر می‌تواند در برقراری ارتباط بهتر و موثرتر بین کودکان نقش موثری ایفا کند. حتی اگر آن‌ها آشنایی چندانی با هم نداشته باشند یا علاقه‌های مشترکی بینشان نباشد هنر می‌تواند یک نقطه اشتراک محسوب شود. انجام کارهای هنری در گروه‌های کوچک می‌تواند روحیه همکاری را در کودکان پرورش دهد، فرصتی برای آن‌ها فراهم می‌کند تا مهارت‌های اجتماعی مانند اشتراک گذاری، رعایت حق تقدم و کمک به یکدیگر را تمرین کنند. زمانی که کودکان در زمینه‌های هنری با همدیگر فعالیت می‌کنند، مشارکت،
تعامل با یکدیگر، و نظافت را فرا می‌گیرند، و اینکه هر چیزی را سر جای خود بگذارند.
اینها تغییرات مثبت و مهمی برای رشد اجتماعی به شمار می‌روند

فعالیت های هنری نوگلان مشکوتی در هفته گل:

معماری گلهای پیچ پیچی

رنگ،نقش با موضوع گل

رنگ.کشف.نقش به لطافت گلهای مشکوتی

قسمت کلاژ بامزه سه شنبه ها

تصویرگران خلاق و گلهای تراشه ای

خانه ی کودک مشکوه در تلاش است تا با برگزاری فعالیت های هدفمند هنری، هنرمندانی پرتوان و مفید را برای مقاطع بالاتر تحصیلی آماده کند. تا راه زندگی را با هنرهای خود زیباتر کنند...

 

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران