رویدادهای مدرسه

ایستگاه تندرستی


خلاصه :

یکی از عوامل مهم و اساسی در رشد و تکامل روحی و جسمی کودک، ورزش و بازی در این دوران است. برنامه ریزی در این مورد با توجه به اثراتی که در زندگی حال و آینده ی کودک خواهد داشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است...

ورزش یکی از مهمترین بخش های زندگی و یکی از اصلی ترین روشهای حفظ سلامتی درتمام سنین به شمار می رود. بیشتر افرادی که از دوران کودکی به فعالیت و ورزش عادت می کنند، در سنین بزرگسالی نیز، علی رغم مشغله و نوع کار خود، زمانی را به ورزش اختصاص خواهند داد. ورزش های همراه با بازی، بهترین روش برای تبدیل کردن تمرین های بدنی به کاری مفرح است.

باشگاه تندرستی خانه کودک مشکوه نیز با هدف تقویت هوش حرکتی و جنبشی دلبندانمان با استفاده از مربیان با تجربه در زمینه ورزش های مادر و ورزش های تعادلی دو روز در هفته را با عناوین هندبال و ژیمناستیک  به این مهم تخصیص داده است که عکس های برگزیده ی این فعالیت ها را نیز مشاهده خواهید کرد.

کلاس ژیمناستیک:

 

کلاس هندبال:

 

در ورزش کودکان فعاليت هاي فيزيکي و ورزشي نه با هدف حرفه اي شدن بلکه با هدف تکامل و تربيت کودک مطرح است که این مورد مهمترين هدف ورزش کودکان (کمک به تکامل جسمي و رواني) آنان است.

بسیاری از محققان به اين نکته اذعان دارند که هيچ محدوديت سني براي ورزش کودکان وجود ندارد ؛ البته زمان مناسب براي شروع ورزش در کودکان با توجه به نوع ورزش متفاوت است. از زماني که کودک بدنيا مي آيد مي تواند در فعاليت ورزشي شرکت داده شود ولي بصورت کلي توصيه مي شود که القا  مفهوم ورزشي قبل از سن هفت سالگي براي کودک صورت نگيرد.

 

کلاس ژیمناستیک:

 

کلاس هندبال:


متخصصان کودک در ارتباط با فوايد ورزشي کودکان قائل به این هستند که توجه به ورزش کودکان باعث استخوان سازي مناسب، فراگيري فعاليت ها و مهارت هاي حرکتي و باعث اجتماعي شدن وي خصوصا در بحث تعاملات صحيح با ديگران مي شود.
و مهمترین نکته آن است که هدف اين است که مهارت هاي ورزشي به صورت صحيح و در دوراني بهتر به کودکان آموزش داده شود و براي رسيدن به اين هدف هم باید از ورزش هاي متنوعي استفاده شود.

 

کلاس ژیمناستیک:

 

کلاس هندبال:

 

از دیگر موارد مورد اهمیت مخصوصا در خانه کودک مشکوه آن است که در حین تاکید بر لزوم درنظر گرفتن علائق کودک در ورزش، براي اينکه کودک شخصيت اجتماعي و روان سالمي داشته باشد، فعاليت هاي ورزشي کودکان جنبه اجبار پیدا نمی کند بلکه با استفاده از قالب بازی در ورزش تلاش می شود تا به علاقه کودک نزدیک شود.

 


دیگر اهداف پرداختن به ورزش در کودک عبارتند از:
افزایش آمادگی جسمانی
افزایش کسب مهارت وموفقیت و افزایش اعتماد به نفس کودک

به کودکان می آموزد که چگونه محرکهای آنی را در خود کنترل کنند؛ که این توانایی نه تنها در ورزش که در مناسبات اجنماعی نیز مفید خواهد بود.
به یافتن دوستان تازه کمک میکند.
در کشف علایق و شیوه صحیح زندگی به کودک کمک میکند.
به کودک می آموزد که قوانین را رعایت کرده و منصفانه عمل کند.
کنار آمدن با پیروزی و شکست را به او می آموزد.

 

کلاس ژیمناستیک:

 

کلاس هندبال:



یک نکته مهم دیگر اینکه چاقی مفرط در سراسر جهان به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است. افرادی که اضافه وزن داشته یا بیش از حد چاق هستند، با مشکلات متعدد سلامتی روبرو خواهند شد. اینکه کودکان از سنین کمتر به کشف لذت ورزش و بازیهای ورزشی پی ببرند و کمتر به انجام بازیهای کم تحرک یا بی تحرک (مانند بازی با کامپیوتر) بپردازند، در آینده نیز سالم و تندرست خواهند بود.

کلاس ژیمناستیک:

 

کلاس هندبال:

 

خانه کودک مشکوه با درنظر گرفتن تمامی اهداف و موارد مطرح شده در این مطلب ضمن مشورت و بهره گیری از افراد متخصص، همیشه در تلاش بوده است تا در جهت ساختن سبک زندگی شاد و مفید و موفق کودکان، درست گام بردارد...

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران