آموزش

روش تهیه کاغذ


خلاصه :

چگونه کاغذ بسازیم

چرا امروزه بازیافت کاغذ در خانه بسیار آسان است؟!

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، نه تنها مصرف کاغذ در زندگی روزمره ما کم نشده بلکه بسیار افزایش یافته است. متأسفانه در بیشتر مواقع بعد از مصرف کاغذ، آن را دور می‌اندازیم و به فکر بازیافت و استفاده دوباره از آن نیستیم.

بهتر است بدانید که با بازیافت هر یک تن کاغذ باطله از قطع حدود ۱۷ اصله درخت جلوگیری می‌شود. تولید کاغذ از کاغذهای باطله، سود بسیاری به همراه دارد و قطعاً موجب اشتغال زایی می‌شود. شما بایستی کاغذهای باطله را از دیگر زباله ها تفکیک کرده و آن‌ها را به افراد یا سازمان هایی که کاغذهای باطله را جمع آوری می‌کنند تحویل دهید. بسیاری از شرکت ها وجود دارند که با دریافت پسماندهای خشک در درب منزل مشتریان، علاوه بر آسان تر کردن کار بازیافت کنندگان، به آنان هزینه نیز پرداخت می‌کنند.

[quote]

آیا می‌دانید؟!

  • در حال حاضر اصفهان با طرح بازیافت کاغذ و کارتن در رتبه اول و پس از آن استان البرز، تهران و شیراز در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند.
  • چاپخانه ها، مؤسسات آموزشی، مدارس و ادارات از مهم‌ترین منابع تولید کاغذ باطله در ایران می‌باشند.
  • سالانه ۱۱۵ میلیارد ورق کاغذ در جهان برای رایانه های شخصی استفاده می‌شود. یعنی هر کاربر وب به طور متوسط روزانه ۱۶ صفحه چاپ می‌کند.
  • در انگلستان یک فرد سالانه به طور میانگین ۳۸ کیلوگرم کاغذ (از روزنامه ها و مجلات گرفته تا نامه ها و کیسه های کاغذی) استفاده می‌کند؟ کاغذ یکی از اقلام بسیار بازیافت شده در انگلستان است. در حقیقت دو سوم کاغذهای باطله این کشور به نوعی مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرند.

[/quote]

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران